Friday, April 2, 2010

her first's book

BismillahirRahmanirRahim :)

pupuk minat membaca dari kecil.. macam mak long tu :) mak long suka sangat membaca.. sampai sekarang.. lepas tu terus jadi cikgu yang bidangnya memang tak lepas dari buku.. so, ini lah yang ummi cuba terapkan pada jannah.. insyaAllah..

ini buku pertama jannah.. ummi nak cari lagi buku.. apa lagi yang sesuai ye.. hmm... ummi beli buku ni online.. dekat myfirstep.. beli buku ni dah lama dah.. masa jannah 3 bulan.. masa tu ummi tak ada lagi blog.. so, tak cerita la.. ni baru teringat nak cerita.. buku ini menceritakan apa sebenarnya tujuan setiap ciptaan Allah.. contoh nya kenapa ada petir?.. kenapa ada musim panas dan musim sejuk?.. jawapannya ada di dalam buku itu juga yang di ambil dari ayat-ayat al-quran..

masa mula-mula beli jannah cuma boleh terkedip-kedip mata tengok buku ni.. sekarang jannah dah boleh pegang sendiri.. ada satu lagi buku yang ayah beli.. tajuk buku 25 Rasul (Nabi Adam a.s dan Nabi Idris a.s).. buku tu banyak perkataan.. yang ini pula banyak gambar.. jannah nampak berminat dengan buku ini.. mungkin bila dah besar sikit dan boleh faham, ummi akan lebih tekankan buku 25 Rasul tu dekat dia.. insyaAllah..


tajuk buku : Have You Ever Wondered Why ?
by Yasmin Mussa


fokus pada pembacaan.. hehe...

ok dah tak dapat fokus...


jelir lidah tanda protes tak mahu fokus langsung.. dah dah jom pergi main...



2 comments:

jijah montel said...

heheheh.. thank u for the compliment :)by the way.. mak long rasa.. for babies la kan.. kena carik buku yang banyak warna and bright.. untuk jana her brain cells to be more active..

Ummu Jannah said...

betul la tu.. mmg nak mencari lg buku tuk die.. jannah suke tgk2 buku tp kjp je la.. pastu dh nak berdiri sane sini.. pastu esk2 dtg blik kt buku die yg satu tu.. ntilah ummi survey lg buku tuk jannah.. maklong carikan pn ok gk.. hehehe