Monday, December 7, 2009

Shurini 1983-2009


this is her.. during her wedding last year

received text from my close friend wawa on friday, 5.00 p.m... i was on my way home after work.. been checking the text again and again.. impossible! mungkin wawa tersalah taip kot.. maybe she want to tell me that baby shurini telah kembali ke rahmatullah.. because she supposed to deliver her baby this month.. maybe there's something wrong during the labouring.. checked again.. then i called wawa.. its true... it is her.. it is nini yang kembali ke rahmatullah :(.. innalillahi.... tapi kenapa? takkan secepat itu.. no one can give me the answer.. tapi satu yang aku kagum.. arwah pulang pada hari jumaat... seribu hikmah disebali hari itu.. insyaAllah...

close dengan arwah on part 4, OM 114, Sri Iskandar.. sebilik dengan arwah, wawa dan eja until it end on part 6, 2005... she is beautiful.. not envy her beauty tapi suka sangat tengok muka arwah.. cantik sangat... hati dia pun cantik... tak kisah kawan dengan sesiapa pun.. even me.. walaupun aku sedikit muslimah berbanding dia.. niat aku berkawan dengan arwah untuk sama-sama menjadikan arwah seorang muslimah juga.. semoga arwah telah menjadi muslimah di hati suami, keluarga dan rakan-rakan sekelilingnya.. dia seorang yang pemurah.. suka share barang dan makanan dengan kengkawan.. dia juga seorang yang kelakar... aku rindu gelak tawamu sahabat.. arwah suka bertanya perihal agama dengan aku.. pada masa yang sama, aku juga belajar benda yang baru dengan setiap pertanyaan arwah.. terima kasih sahabat :)

dengan pemergianmu, aku kini telah menghitung setiap amal dan detik pemergianku kelak.. sesungguhnya aku tidak bersedia dengan pemergianmu... seperti mana tidak bersedianya aku dengan hari ku nanti.. tetapi siapalah aku... seorang hamba yang hanya layak dipijak, dicaci dan dihina di atas dosa-dosaku.. semoga dirimu memperoleh rahmat disisiNya disana.. sahabat, terima kasih dan al-fatihah buatmu :)

5 comments:

jijah montel said...

innalillah..

hawaDila said...

innalillah... die pergi mase deliver baby ker... mati syahid tu kan... ari jumaat lak... semoga roh dicucuri rahmat..

Ummu Jannah said...

die tak meninggal waktu deliver.. dh selamat dh kuarkan anak tu.. bersalin normal lg.. tp mase tu die tgh demam.. denggi.. esoknye, makin tenat.. terus meninggal.. kesian sgt kt anak tu.. tak dpt jumpa mak die.. kesian sgt sgt :(

hawaDila said...

ooo... mcm kes kwn aku kat Top Glove dulu.. 1st baby.. kawen pun dah lewat... salah operate.. ade kuman dlm paru2... tak lama pastu meninggal.. die langsung tak tgk anak die..

Ummu Jannah said...

aiyooo manyak sedih la gitu.. takpe takpe.. ajal die dh.. anak tu dh besar mesti tabah..