Tuesday, December 1, 2009

Hamba mendamba Cinta Mu..

sejak ummi menjadi ummu, most of my ibadah is out of tune.. boleh dikatakan semuanya.. less solah performed on early time.. less quran recitation.. and more.. bunyinya macam ummi salahkan the mother's and daughter's title.. the working lady.. the house chores.. subhanallah.. tidak sekali kali.. jangan biarkan aku menyalahkannya ya Rahman.. semuanya aku, semuanya nafsuku.. kejahilanku.. segala-galanya aku.. aku yang tak mampu untuk menghadirkan diriku di dalam ujian Mu ini..

oleh itu, di bawah adalah lirik lagu yang mewakili ummi di dalam keadaan ummi sekarang sebagai hambaNya.. diharapkan dapat mewakili semua yang membaca entry ummi ini.. untuk jannah juga ya sayang ;).. jangan jadi macam ummi ok.. insyaAllah ummi akan belikan album ni untuk jannah dengar sebab bila jannah baca entry ni nanti, album tu pun dah takda agaknya.. hehe...


Damba Cintamu
~album Syukur, Raihan~

Tuhanku ampunkanlah segala dosaku
Tuhanku maafkanlah kejahilan hambaMu
Ku sering melanggar laranganMu
Dalam sedar ataupun tidak
Ku sering meninggalkan suruhanMu
Walau sedar aku milikMu


Bilakah diri ini 'kan kembali
Kepada fitrah sebenar
Pagi kuingat petang kualpa
Begitulah silih berganti


Oh Tuhanku,
Kau pimpinlah diri ini
Yang mendamba CintaMu
Aku lemah aku jahil
Tanpa pimpinan dariMu


Ku sering berjanji di depanMu
Sering jua ku memungkiri
Ku pernah menangis keranaMu
Kemudian ketawa semula


Kau pengasih
Kau penyayang
Kau pengampun
Kepada hamba-hambaMu


Selangkah ku kepadaMu
Seribu langkah Kau padaku


Tuhan,
Diri ini tidak layak ke surgaMu
Tapi tidak pula aku sanggup ke nerakaMu
Kutakut kepadaMu
Ku mengharap jua padaMu
Mogaku 'kan selamat dunia akhirat

Seperti rasul dan sahabat
Seperti rasul dan sahabat


hidayah Mu turun sewaktu aku ingin mencari rezeki Mu.. di gerakkan jariku untuk memicit butang radio dan memilih ikim.fm sebagai medium hidayah buatku di hening pagi.. bukan era.fm mahupun mix.fm.. lagu ini tiba-tiba diputarkan buat santapan sarapan pagi jiwa ku.. syukran ya Rabb!.. syukran.. semoga diri ini sentiasa diperbaiki untuk melangkah menuju cahaya Jannah Mu.. amin ;)..



ummi rindu ini ;)


3 comments:

jijah montel said...

errkk.. nak komen ke tanak.. komen jugaklah.. ummi dah tgk dah ke video klip anuar zain yang kat oasis.. cunnnn.. tak terfikir lagu tu tentang kasih abadi kepada Allah..

Ummu Jannah said...

nape lak tanak komen.. kalu ko komen maknanye ko pun sama2 la menghayati lirik tu ngan aku..hehehe.. aiyo kene g uma opah la kalu nak tgk fezal tahir.. yeke.. rock2 pun, jiwa nasyid gak.. ermm.. mak long tak stay kt meru ke...

Ummu Jannah said...

eh salah.. anuar zain.. cane lak blh jd fezal anak tahir nih.. ishhhh..