Thursday, May 27, 2010

ummi, first tag :)

Bismillahi ya Rahim ya Rahmah :)

merujuk kepada perkara di atas, ummi telah kena tag oleh HaidaLvShah .. dan ini adalah yang pertama dalam blog ummi.. jadinya, mari kita lihat hasil tag ini.. hehehe... by the way, thank you haida :).. terasa rindu pulak kat awak.. raya nanti mai rumah ye :)


1) Apa perasaan sekarang?
....suka sebab first time di tag.. well.. orang baru ade blog.. faham-faham je la...



2) Saya nak makan?Apa yek?
....ummi nak makan pizza.. yang free punya...


3) Saya tak suka?
....orang yang tak habiskan makanan dia.. sebab selalunya bila berdepan dengan rezeki makan ni, ingatlah sekali muslimin muslimat yang tak dapat makan tu.. contoh di Palestine.. berderai air mata ni tengok budak-budak sebaya jannah terbaring lesu.. tak dapat makan :(.. sedih...


4) Impian saya?
.... menjadi isteri yang terbaik buat abu jannah.. terbaik disini untuk di sana .. dalam usaha insyaAllah...


5) Haiwan yang saya tidak suka?
.... mostly insects..


6) Saya harapkan?
....abu jannah tabah dalam menghadapi ujian Allah.. ye betul, semuanya berat.. itu tandanya abang bertuah kerana di uji sedemikian.. masa yang Allah bagi untuk abang terhad untuk bersenang lenang dengan dunia.. kerana semuanya terisi dengan dakwah.. bagi ummi, itu adalah tanggungjawab abang sebagai seorang da'i.. manfaatkan ia..


7) Jika boleh diputarkan masa?
.... ummi nak buat betul-betul masa study di uitm dulu.. sebenarnya senang sangat nak score 3.5 above.. tapi ummi.. main-main..


8) Saya pada 10 tahun akan datang?
.... insyaAllah semua beban hutang habis..


9) Hp saya adalah,
.... nokia 6172.. kot.. hehe.. tak hafal la model dia...


10) Saya pernah bercinta sebanyak?
.... sekali.. dengan abu jannah.. dan ini selamanya :)


11) Saya suka pada?
..... buku-buku karangan Ustaz Hasrizal.. mantoppp!


12) Kawan-kawan saya?
..... semua ada dalam fb.. tapi yang pasti ummi sampai sekarang tak jumpa kawan yang sejati.. kawan yang bila susah, dia sama merasa susah.. bila senang, dia juga turut berasa gembira dengan kesenangan ummi.. memang tak jumpa.. yang ada, abu jannah.. dan keluarga ummi.. tapi mereka bukan kawan.. 


13) Pernah dikhianati?
..... pernah.. tapi itu dulu.. mungkin juga sebab ummi buat benda yang sama.. jadi balasannya setimpal..


14) Apa yang hendak dilakukan terhadap orang yang mengkhianati anda?
...... doakan untuk dia.. insyaAllah..


15) Senaraikan orang untuk di tag...
..... followers ummi iaitu : mak long, mak ngah, cikgu jj, ibu damia, nadia, ana msn, eton, jaja :)


oleh itu, selamat membuat tag ye :) nanti ummi singgah baca blog korang.. ummi singgah bawa rotan.. siapa tak buat, JAGA KAU!! bak kata haida.. hehehe...

2 comments:

jijah montel said...

alaaa... nantilahhh..

Ummu Jannah said...

nak kene rotan nih! hepp.. wat bile free.. huhu