Thursday, August 26, 2010

Ummi wa Ayah Qurratu A'yun..

Bismillahi ya rahman ya rahim :) Alhamdulillah masih lagi di bulan Ramadhan..

dah berapa lama ummi tak update blog?
seminggu kot..

apa pasal ummi tak update ye?
ummi tak berapa rajin nak update.. rajin nak membaca blog kawan-kawan ummi je..

by the way, jannah sangat aktif sekarang ni.. kadang-kadang akibat kepenatan (lagi-lagi di bulan puasa ni) ummi ter 'merajuk' dengan jannah disebabkan tahap keinginantahunya (baca betul-betul ye) semakin meningkat dari hari ke hari.. setakat ni dah 4 biji gelas kaca ummi pecah.. hmm ummi terfikir, jannah baru 1 tahun 2 bulan dan gelas ummi dah pecah 4 biji.. bila die 2 tahun 2 bulan ummi rasa habis terus barang-barang kaca kat rumah tu..

berbalik pada cerita ter 'merajuk' dengan jannah.. ntahapahapa la ummi ni.. ummi yang mempunyai akal seorang manusia berusia 26 tahun nak dibandingkan dengan jannah yang berakal 1 tahun 2 bulan tu, nak merajuk dengan jannah.. what a nonsense la ummi!.. yang ummi perasan, tahap kesabaran ummi sangat menguji di bulan puasa ni.. betul apa yang ummi dengar, Ramadhan adalah bulan MUJAHADAH.. berjihad menentang emosi dan nafsu.. sangat menguji kesabaran ok..

tapi bila melihat wajah comel jannah, terus cair :) tak percaya, tengok ni...

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x





















faham kan maksud ummi :) jadi, kepada kawan-kawan yang bakal mendirikan rumah tangga dan confirm la nak terus berzuriat kan, anak-anak korang nanti lah yang akan jadi penyejuk mata korang.. dan jannah adalah ummi wa ayah qurratu a'yun.. sayang kamu :)

2 comments:

jijah montel said...

hehehhe.. jannah.. jannah.. beli cawan plastik je sudah la ummi.. simpan dulu gelas2 kaca dlm almari.. heheh..

Ummu Jannah said...

dah buat dh cmtu.. jannah punye cawan mane..... pastu die gi la cari cawan plastik die.. aku dh sediakan dh..