Friday, November 6, 2009

happy birthday ummi..



ayah tak pernah tanya "ummi nak hadiah apa untuk hari jadi"
ayah tak pernah tanya "nak makan kat makan hari jadi nanti?"
ayah tak pernah bagi hint apa apa pun pasal hari jadi ummi..
sampai ummi terpikir "lupa agaknya ;("
ayah jannah is full of suprises.. in everything he do...

mula-mula ummi tak suka dengan sikap ayah yang satu ni.. tapi sekarang ummi bahagia dengan keistimewaan yang ayah miliki ;)..

sekarang ummi dah berada di atas bumi Allah selama 25 tahun.. dh suku abad rupanya ummi.. pada umur yang ke 25 ini, ummi terima sebuah hadiah yang sangat indah, yang sangat besar, yang sangat berat untuk ummi pegang, belek-belek, bawa tidur.. hadiah itu adalah jannah.. anak ummi dan ayah.. kamu adalah hadiah dr Allah yang ummi sangat sayang, sangat takut kalau hilang kalau rosak.. ummi akan jaga hadiah ni betul-betul insyaAllah.. hadiah ni ummi perlu ajar, didik untuk ia menjadi yang berguna pada agama, bangsa dan negaranya.. mencabar untuk mengajar dan mendidik hadiah kurniaan dari Nya.. semoga ummi diberi pertolongan juga dari Nya.. amin...

"semoga dengan umur yang Engkau beri, kebahagian yang masih dikurniai, keluarga yang ceria ini, sentiasa diredhai dan diberkati-Mu.. sesungguhnya hambaMu ini seorang yang lalai dan lupa akan segala nikmat yang Engkau berikan ini.. ampunilah daku.. janganlah Engkau biarkan aku jauh dari sisi Mu, ya Rabb"

"kurniakan lah kepadaku kekuatan, ketabahan dan kesabaran dalam mendidik dan membesarkan zuriat kurniaanMu agar dia menjadi hambaMu yang taat, yang menegakkan syariat Islam di muka Bumi Mu, yang menjunjung tinggi Al-Quran Mu dan yang berjihad di atas Jalan Mu..sesungguhnya Engkau lagi Maha Mengasihani dan Maha Mengetahui"

p/s: last year, ummi dapat hadiah yg agak mahal dari ayah.. tapi tahun ni hadiah ummi tak mahal, sangat simple tapi penuh makna.. ummi lagi suka hadiah tahun ni.. hmmm.. terima kasih sayang ;))

4 comments:

jijah montel said...

awwwwwwwwwwwwww.. abg ko pun jarang bg akak presie.. tapi ape dia bagi.. semua pun suka..

Ummu Jannah said...

hehehe.. besa la ijam.. dua kali dpt hadiah.. sblm ni pn tade.. rasenye thn dpn tade gk kot ;)..

halina said...

dapat adiah ape?hehehe...

Ummu Jannah said...

alin, ko punye hehehe tu lain macam jek.. dpt hadiah yg kt gmbr tu le.. ingat ape??? ;P